SeLaMaT DaTaNg

Wednesday, May 26, 2010

aKu sAyAnG ALLAH!!!


Ya Allah ya Tuhanku,
Engkaulah ar-Rahman,
Engkaulah ar-Rahim,
Sungguh indah ciptaan-Mu ya Allah,
Burung-burung berterbangan di angkasa raya,
Pohon-pohon menghijau di rimba belantara,
Ombak yang silih berganti menghempap pantai,
Memecahkan kesunyian malam,
Sungguh indah ciptaan-Mu...

Ya Allah ya Tuhanku,
Engkaulah al-Malik,
Engkaulah al-Ahad,
Rezeki yang Kau kurniakan tiada bandingannya,
Rahmat yang Kau berikan tiada sempadan pemisah,
Kasih sayang-Mu menjamin syurga,
Engkau tidak beranak dan tadak diperanakkan,
Itulah bukti Engkaulah Rabbul 'Alamin,
Sungguh indah kurniaan-Mu...

Ya Allah ya Tuhanku,
Di pagi yang penuh rahmat-Mu ini,
Aku menadah kedua telapak tanganku,
Aku merendahkan pandangan-ku,
Aku memohon rahmat dan kasih sayang-Mu,
Tiada aku berdaya tanpa kehadiran-Mu,
Tiada aku berkuasa tanpa izin-Mu,
Dan syukur atas hidayah-Mu,
Kau telah membukakan pintu hatiku,
Untuk menyayangi-Mu,
Seperti mana Engkau menyayangi hamba-Mu...

karya: Luqmanul Hakim bin Joohari
26 mei 2010 2.53am

No comments:

Post a Comment